NL  |  BE  |  EN  |  DE  |  FR  |  ES

OnGuard en Credit Tools fuseren

Nederhorst den Berg/Zaltbommel, 6 december 2016 OnGuard en Credit Tools bundelen hun krachten en gaan samen verder. De fusie van deze vooraanstaande credit management software aanbieders verstevigt de positie als marktleider in Europa. De naam van de nieuwe organisatie wordt op een later moment bekendgemaakt.

Over de fusie

OnGuard en Credit Tools zijn beide sterke en winstgevende ondernemingen met volop mogelijkheden voor verdere groei. Het samengaan betekent nog meer innovatiekracht, waarmee de strategische voortrekkersrol voor klanten binnen het gehele order-to-cash proces wordt vervuld.

Het nieuwe bedrijf zal gevestigd zijn op de bestaande kantoorlocaties in Nederhorst den Berg en Zaltbommel. Door de fusie komen geen functies te vervallen. Bert van der Zwan, voormalig CEO van OnGuard, gaat de functie van CEO bekleden en Pim van der Hagen, voormalig CEO van Credit Tools, vervult de positie van COO.

“We passen perfect bij elkaar. De nieuwe organisatie gaat profiteren van een substantiële vergroting van economy of scale, zowel voor productontwikkeling als voor de go-to-market. We zien ernaar uit om samen met Credit Tools verder te bouwen aan een innovatieve en succesvolle toekomst”, aldus Bert van der Zwan.

Pim van der Hagen: “Ik ben erg enthousiast over deze combinatie van de twee meest vooraanstaande credit management software aanbieders in Nederland. Gezamenlijk kunnen we onze wereldwijde ambities waarmaken.”

OnGuard en Credit Tools fuseren

Fotobijschrift: Bert van der Zwan, CEO (rechts), Pim van der Hagen, COO (links).

Meer informatie

Online vindt u meer informatie en een Q&A.

MatchMaker ondersteunt Essent Zakelijk bij automatisch afletteren en verdelen betalingen

Essent Zakelijk live met MatchMakerEssent Zakelijk heeft onlangs MatchMaker van Credit Tools geïmplementeerd. Met dit uitgebreide reconciliatiepakket heeft Essent een oplossing in handen die haar proces rondom het automatisch afletteren en verdelen van betalingen ondersteunt.

“Doordat onze bankinstelling haar activiteiten stopt in Nederland, waren we genoodzaakt een nieuw rekeningnummer voor onze klanten te implementeren. Omdat we tegelijkertijd bij Essent Zakelijk tijdelijk twee ERP-systemen hebben wegens een gefaseerde overgang, hebben we besloten één rekeningnummer te hanteren voor beide ERP-systemen. Dit maakt de overgang voor onze klanten uiteindelijk eenvoudiger. Om gedurende deze periode ons reconciliatieproces adequaat te blijven ondersteunen hebben we gekozen voor MatchMaker van Credit Tools. Met deze oplossing kunnen we afgeletterde betalingen automatisch verdelen naar de verschillende  ERP-pakketten en behalen we tevens een efficiencyslag in ons betaalverwerkingsproces. Dat is precies de oplossing die voor ons op dit moment waarde toevoegt aan het proces”, vertelt Erik van der Linden, Projectleider Bankwissel bij Essent Zakelijk.

Over MatchMaker

MatchMaker is ontwikkeld om betalingsverwerkingen verregaand te automatiseren. 90% of meer van de dagelijks ontvangen betalingen kan automatisch afgeletterd en verwerkt worden in de financiële administratie. Het pakket biedt hiertoe intelligente reconciliatieregels en flexibel in te stellen criteria waaraan een gevonden match minimaal moet voldoen. Voor de resterende werkvoorraad biedt MatchMaker suggesties voor verdere handmatige verwerking. Hierdoor kan de uitval eenvoudig en snel verwerkt worden. Dit leidt tot enorme tijdsbesparing en een verhoogde productiviteit van medewerkers. Tijd die zij kunnen besteden aan bijvoorbeeld het onderhouden van de klantrelatie.

Over Essent Zakelijk

Essent is een energieleverancier die elektriciteit, gas en andere energieproducten, zoals zonnepanelen levert aan 2,5 miljoen consumenten en bedrijven in Nederland en België. Essent Zakelijk richt zich op de MKB en grootzakelijke klanten. Het hoofdkantoor van Essent is in ’s-Hertogenbosch. Sinds 1 april 2016 is Essent onderdeel van innogy SE. Meer informatie via Essent.nl.

Woningcorporatie Elkien optimaliseert huurincassoproces

Procesoptimalisatie met CreditManager en MatchMaker van Credit Tools

Woningcorporatie Elkien optimaliseert huurincassoprocesNederlandse woningcorporatie Elkien implementeerde onlangs CreditManager en MatchMaker van Credit Tools. CreditManager biedt Elkien uitgebreide functionaliteit om het huurincassoproces te optimaliseren. Daarnaast koos Elkien ook voor de inzet van MatchMaker om het reconciliatieproces sterk te verbeteren.

“Ons bestaande credit managementpakket voldeed onvoldoende aan onze wensen op het gebied van debiteurenbeheer. Dit was voor ons reden om ons te oriënteren op een andere oplossing. De keuze viel daarbij op CreditManager. Deze oplossing biedt ons uitgebreide functionaliteit om ons huurincassoproces verder te optimaliseren. Daarnaast kozen we voor MatchMaker ter ondersteuning van ons reconciliatieproces. Hiermee zijn we in staat losse betalingen eenvoudig automatisch af te letteren en te verwerken. Doordat we direct betalingen kunnen matchen met openstaande facturen, is er snel duidelijkheid rondom een betaalde factuur; en dat bevordert de communicatie met onze huurders”, zegt Wouter van der Tuin, Interim Specialist Incasso bij Elkien.

Over Elkien

Elkien is een woningcorporatie in Friesland, Nederland. Met de naam Elkien geeft zij aan dat iedereen voor hen telt. Elkien biedt ruim 20.000 huurwoningen in Friesland voor jong en oud, alleenstaanden en gezinnen. Deze woningen zijn verspreid over acht gemeenten: Súdwest Fryslân, Littenseradiel, Heerenveen, De Friese Meren, Tytsjerksteradiel, Opsterland, Leeuwarden en Smallingerland. Ruwweg de helft van de woningen staat in Leeuwarden, de andere helft bevindt zich in de andere gemeenten.

Bij Elkien werken circa 185 medewerkers. Het hoofdkantoor is gevestigd in Heerenveen; daarnaast zijn er vestigingen in Leeuwarden, Sneek en Heerenveen. Elkien heeft daarnaast een afdeling Dagelijks Onderhoud met circa 32 onderhoudsmonteurs die zorgen voor het dagelijks onderhoud aan de woningen. Meer informatie op www.elkien.nl.

Exterion Media maakt efficiencyslag debiteurenbeheer

Exterion Media maakt efficiencyslag met CreditManagerOm haar debiteurenbeheer te optimaliseren zet Exterion Media de softwareoplossing CreditManager in. Met deze oplossing kiest Exterion Media voor één totaalpakket waarmee zij een grote efficiencyslag maakt. Automatische agendering en vastlegging van notities en klachten verloopt voortaan overzichtelijk via workflows. Bovendien draagt de realtime integratie van creditscores bij aan een efficiënt en adequaat debiteurenbeheer.

“Voor ons bestaande proces maakten we gebruik van een aantal verschillende applicaties. Het totale proces rondom ons debiteurenbeheer was daardoor onvoldoende geautomatiseerd en tijdrovend. Met CreditManager van Credit Tools maken we een enorme efficiencyslag. Aan de hand van workflows kunnen we alle data rondom onze debiteuren en betalingen overzichtelijk registreren en verwerken. Daardoor kunnen we focussen op de dagelijks te ondernemen acties en de contacten met onze klanten beter onderhouden. Dit leidt niet alleen tot een verbeterde cashflow, maar zorgt ook voor betere rapportages en accurate forecasting. Dat is precies waar CreditManager van grote toegevoegde waarde is voor onze organisatie”, zegt Erik Husken, Finance Director bij Exterion Media.

Over Exterion Media

Exterion Media biedt als marktleider in interactieve buitenreclame een groot aanbod aan mogelijkheden op het gebied van buitenreclame op bijvoorbeeld abri’s, NS-stations en vervoermiddelen. Meer informatie via www.exterionmedia.com.

Credisoft en Credit Tools presenteren ‘Integrated Solutions’ tijdens Credit Expo België

Verbinden van stakeholders en informatiestromen in credit management centraal tijdens Credit Expo België

Logo Credit Expo BelgiëCredit Expo België is hét vakevenement op het gebied van credit management en vindt plaats in de Brabanthal in Leuven. Op stand BE.18 presenteren Credisoft en Credit Tools samen hun diensten op het gebied van credit management-oplossingen aan de Belgische markt. Daarnaast verzorgen zij om 13.00 uur een interactieve productsessie in zaal Jupiter-Uranus.

“Het creditmanagementproces is bij uitstek een integraal bedrijfsproces met veel interne en externe stakeholders. Digitalisering en automatisering nemen bovendien een steeds hogere vlucht. Naast het verder automatiseren en optimaliseren van de basisprocessen staat wat ons betreft juist het verbinden van stakeholders en informatiestromen centraal, het liefst realtime. Tijdens onze interactieve productsessie gaan we hier dieper op in en demonstreren we een deel van de mogelijkheden binnen onze credit managementoplossing”, zegt Martin de Heus, Head of Sales & Marketing bij Credit Tools.

“Credit Expo België is een uitgelezen mogelijkheid om onszelf als partner te presenteren. Niet alleen met een gezamenlijke stand, maar ook met een vakinhoudelijke presentatie. We kijken uit naar een succesvol evenement”, zegt André Coleman, Managing Director Credisoft.

Over Credisoft

Credisoft is gespecialiseerd in de implementatie van credit management software. Zij is de Business Partner en ‘preferred’ reseller voor de Belgische markt van de softwareoplossingen van Credit Tools op het gebied van debiteurenbeheer, incasso, bijzonder beheer en het automatisch verwerken van betalingen. Meer informatie: www.credisoft.be.

Meer informatie over de Credit Expo in België: http://www.creditexpo.be/

Nieuwsbrief september 2016

Credit Tools Nieuwsbrief September 2016Blijf via onze nieuwsbrief op de hoogte van de laatste ontwikkelingen rondom Credit Tools. In de september nieuwsbrief treft u de volgende onderwerpen aan:

  • Klantendag 2016 gewaardeerd met een 8.2
  • Deelname Credit Expo België en Nederland
  • 10 jaar samenwerking tussen Enexis en Credit Tools
  • Witlox Van den Boomen optimaliseert debiteurenbeheer
  • Sharp Electronics Benelux implementeert MatchMaker
  • Inzet Collector en MatchMaker bij Belastingdienst Gemeente Amsterdam (BGA)
  • Microsoft verlengt Gold Partner-status Credit Tools
  • Trainingen voor beheerders en gebruikers voor meer rendement
  • Credit Tools groeit

Wilt u ook op de hoogte blijven? Meld u dan aan voor onze Nieuwsbrief.

Witlox Van den Boomen optimaliseert debiteurenbeheer

Witlox Van den Boomen optimaliseert debiteurenbeheerOnlangs rondde Witlox Van den Boomen de implementatie van Credit Tools CreditManager af. Hiermee heeft zij een uitgebreide softwareoplossing in handen waarmee zij de processen rondom het debiteurenbeheer nog verder kan automatiseren.

“Al geruime tijd hebben wij onze credit managementprocessen geautomatiseerd. De bestaande oplossing bood ons echter onvoldoende mogelijkheden om onze doelstellingen te realiseren. Daarom hebben wij dit softwarepakket vervangen door CreditManager van Credit Tools. CreditManager biedt ons wat we nodig hebben; een ruime functionaliteit die we flexibel kunnen inrichten met als doel ons DSO verder ter verlagen. Daarnaast is het voor ons van toegevoegde waarde dat deze oplossing eenvoudig te koppelen is met andere partijen binnen onze branche. Dat zorgt voor een adequate data-integratie en debiteurenafwikkeling. Credit Tools heeft ons met haar branche- en proceskennis uitstekend geadviseerd en begeleid in het zo optimaal mogelijk inzetten van de functionaliteiten binnen de oplossing. De samenwerking verliep bijzonder prettig”, zegt Wladimir de Kok, Credit Manager bij Witlox Van den Boomen.

CreditManager is een webbased oplossing en automatiseert zo veel mogelijk handelingen die te maken hebben met het beheer van debiteuren. Deze online oplossing biedt onder andere een uitgebreide klachtenmodule, betalingsregelingen, flexibele workflows, rapportages en analyses en cashflow forecasting.

Over Witlox Van den Boomen

Witlox Van den Boomen, gevestigd in Zuid-Nederland, adviseert organisaties over de volle breedte op het gebied van accountancy, fiscale, juridische corporate finance en HR-vraagstukken. In de afgelopen 60 jaar is zij uitgegroeid tot een sterke multidisciplinaire adviesorganisatie. Vanuit vestigingen in Rosmalen en Waalre werken meer dan 300 professionals nauw samen aan geïntegreerde adviezen.

VDB advocatenWitlox Van den Boomen onderhoudt een strategische alliantie met VDB Advocaten Notarissen, waar meer dan 50 advocaten en (kandidaat-)notarissen werkzaam zijn. Omwille van beroepsregels twee gescheiden organisaties maar wel met één denkwijze en gezamenlijke aanpak. Op die manier wordt ingespeeld op de adviesbehoeftes die vaak meer dan één specialisatie betreffen.

Credit Tools vertegenwoordigt op Credit Expo’s

Credit Tools vertegenwoordigt tijdens Credit Expo 2016Net als vorig jaar is Credit Tools ook dit jaar weer vertegenwoordigd op zowel de Belgische als de Nederlandse editie van Credit Expo, hét vakevenement op het gebied van credit management.

Credit Expo België

Op 20 oktober vindt u ons in de Brabanthal in Leuven (B) op stand 18. Samen met onze Belgische partner Credisoft tonen wij op onze stand de nieuwste credit managementoplossingen. Daarnaast verzorgen we om 13.00 uur een interactieve productsessie met als titel ‘Integrated Solutions’.

Credit Expo Nederland

Op 3 november ontvangen wij u graag op stand 33 in het NBC in Nieuwegein. Uiteraard demonstreren wij ook hier de nieuwste ontwikkelingen in onze oplossingen en daarnaast verzorgen wij om 13.30 uur een presentatie met als titel ‘Verbeter uw klantbediening met adequaat debiteurenbeheer’. In deze sessie gaat Lenny van Winssen, Hoofd Werkgeversadministratie bij AZL in op hun credit managementproces, de inplementatie en integratie van Credit Tools CreditManager en welke waarde dit toevoegt aan het behalen van hun doelstellingen.

Graag ontvangen wij u als onze gast op onze stand en tijdens de presentatie. Neemt u contact op met Harriët Bosschaart via h.bosschaart@credittools.nl voor een registratiecode voor gratis deelname. Meer informatie over de beurs en het programma vindt u op www.creditexpo.be of www.creditexpo.nl.

Microsoft verlengt Gold Partner-status Credit Tools

Credit Tools: Microsoft Gold PartnerAfgelopen week heeft Microsoft de Gold Application Development-competentie van Credit Tools opnieuw verlengd. Het Gold Certified Partnership is de hoogste waardering die een partner van Microsoft kan behalen.

“We zijn trots op het feit dat we al een groot aantal jaren op rij de Gold Application Development-status mogen ontvangen. Dat getuigt van grote expertise binnen ons bedrijf in de vorm van gecertificeerde professionals, software die voldoet aan de Microsoft-standaard en tevreden klanten. Daarnaast biedt het partnership ons directe ondersteuning en training waardoor wij voortdurend over de laatste technieken beschikken om onze software verder te ontwikkelen. Zo blijven we onze klanten voorzien van oplossingen die hun processen zo optimaal mogelijk ondersteunen”, zegt Pim van der Hagen, CEO Credit Tools.

Sharp Electronics Benelux implementeert MatchMaker

Sharp Electronic Benelux live met MatchMakerOm haar reconciliatieproces verregaand te automatiseren implementeerde Sharp Electronics Benelux recent Credit Tools MatchMaker.

“Met de implementatie van MatchMaker gaan we van het handmatig matchen van ingekomen betalingen met debiteurenrekeningen, naar automatisch afletteren. De eerste resultaten in tijdsbesparing zijn al zichtbaar. Daarmee maken we een enorme efficiencyslag. Bovendien koppelt MatchMaker de resultaten direct terug binnen SAP. Zo beschikken we binnen onze organisatie continu over de laatste betaalstanden”, vertelt Cock Douw, Manager Customer Support bij Sharp.

Het betrokken team heeft een goed eindresultaat bereikt. Gefeliciteerd en hartelijk dank voor de prettige samenwerking.

Over Sharp Electronics Benelux

Sinds de oprichting in 1912 is Sharp binnen vele productcategorieën voortdurend blijven innoveren met originele producten. Van het “Ever-Sharp” vulpotlood waar het bedrijf zijn naam aan te danken heeft, tot de introductie van de eerste radio’s en televisies van Japanse makelij. En van ’s werelds eerste elektronische calculators met LCD-scherm tot de massaproductie van zonnecellen en de ontwikkeling en lancering van de AQUOS LCD-tv.

Sharp levert tegenwoordig een groot aantal toonaangevende B2B-producten, waaronder onze bekroonde documentmanagementoplossingen met een groot assortiment aan multifunctionele printers en oplossingen; de allernieuwste Visual Solutions met onder andere digitale signage en interactieve whiteboards; ECR/EPoS-systemen voor talrijke verticale markten en toepassingen.

Sharp Electronics Benelux bv is een dochteronderneming van Sharp Corporation in Japan. Als wereldwijde speler is Sharp vanaf 1991 ook in de Benelux in staat geweest om in lijn met de traditie van onze oprichter, ruim 100 jaar geleden, de markt te benaderen vanuit de kernwaarden oprechtheid en creativiteit. Aangevuld met innovatieve producten en een heldere en duidelijke visie, is Sharp uitgegroeid tot een speler van formaat in de Benelux. Meer informatie via www.sharp.nl of www.sharp-world.com.

Door de site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten